POEZJA
RYOKAN, *** We wszystkich dziesięciu…, *** Za leniwy jestem…, *** Pierwsze dni wiosny…, przeł. Andrzej SZUBA // 6
JANUSZ STYCZEŃ, Ognisko i księżyc, Śmiertelna para // 41
JÓZEF KURYLAK, Lustro w hotelu // 48
ROBERT RUTKOWSKI, Co jest dobre, Nikt za ciebie, W pociągu, Ten wiersz, W 45. Rocznicę śmierci René Magritte’a // 61
JANUSZ DRZEWUCKI, Pierwsza niedziela lipca, czyli cisza w Warszawie // 82
GRZEGORZ KOCIUBA, Chłód, Przeszukiwania, Plama, Cień // 106
Ks. JANUSZ KOBIERSKI, Bywa i tak, Co to będzie // 115
MACIEJ KRZYŻAN, milczenie, wyznanie, pożądanie, zaproszenie, barbarzyńcy, poezja (nie)hermetyczna // 117
GRZEGORZ KWIATKOWSKI, zresztą, również, Bruno Schleinstein, ur. 1932 zm. 2010, spalanie // 128
WOJCIECH SOŁTYS, Marek Dyjak, Marek Dyjak II // 135
MIRON BIAŁOSZEWSKI
TADEUSZ SOBOLEWSKI, Nieodkryty Białoszewski // 9
PAWEŁ TAŃSKI, „Dla nikogo nie jestem osobą pierwszą”. O Tajnym dzienniku Mirona Białoszewskiego // 16
MARCIN CZERWIŃSKI, Po dzienniku, po życiu // 21
URSZULA GLENSK, „Dziennik jest żywą powieścią” // 23
PIOTR MICHAŁOWSKI, Pod ścianą wiersza // 28
ADAM POPRAWA, Taki traf też mu się // 37
ESEJE/ SZKICE/ PRZYCZYNKI KRYTYCZNE/ LISTY
BARTOSZ SUWIŃSKI, Gramatyki istnienia. Śladem Krystyny Miłobędzkiej // 43
ILONA CZECHOWSKA, Adam Mickiewicz w tłumaczeniu Dedeciusa na język niemiecki // 53
ARTUR FRYZ, Literatura jako uścisk nieobecnej dłoni (o Ręce Flauberta Renaty Lis myśli kilka) // 121
ARTUR NOWACZEWSKI, Mieczysława Orskiego krytyka dla dorosłych // 131
PIOTR JÓZEF MAKSYMOWICZ, Egzystencjalna chaconne Justyny Bargielskiej // 137
TEOLOGIA POETÓW
ZOFIA ZARĘBIANKA, Obraz księdza i wizja kościoła w poezji księdza Jana Twardowskiego // 64
PROZA / DZIENNIKI
WOJCIECH KASS, Notes (20) // 69
TOMASZ TABAKO, Opera za trzy grosze // 87
JADWIGA NOWAK, Pasja według Szyszko-Bohusza // 109
RECENZJE
IZABELA FIETKIEWICZ-PASZEK, O wyzwalaniu słów i obszarach wątpliwości (A. Grabowski, Jaśnienie) // 141
ZBIGNIEW CHOJNOWSKI, Z potrzeby języka, sumienia i wspólnoty (S. Matusz, Cisza) // 142
AGNIESZKA RYDZ, Dar zwyczajności (K. Nowosielski, Okno od północy) // 143
EWA ŚWIĄC, Słowa i dusza (M. Czuku, Facet z szybą) // 144
JANUSZ RYSZKOWSKI, Ja i tamta druga (T. Rudowicz, Podobno jest taka rzeka) // 146
ADRIANA SZYMAŃSKA, „Słowa ciągną do wzajemności” (A. Syska, Na ogród gorejący) // 147
TERESA RUDOWICZ, „Każde przebudzenie, to odrobina narodzin” (Cz. Sobkowiak, Powieść ze snu) // 149
GRZEGORZ KOCIUBA, Leo Messi idzie na Mszę Trydencką (K. Szeremeta, Nowy dokument tekstowy) // 150
ARTUR NOWACZEWSKI, Mity i listy (J. Kerouac i A. Ginsberg, Listy) // 152
PIOTR W. LORKOWSKI, Łaska twórczego bycia (Poznawanie Kazimierza Hoffmana. Filozoficzno-kulturowe źródła i konteksty, red. R. Mielhorski i M. K. Siwiec) // 153
MAGDALENA JAŻDZIEWSKA, O Iłłakowiczówny obliczach polskości (J. Matyskieła, Polska w poezji Kazimiery Iłłakowiczówny) // 154
MACIEJ SABAL, Manekiny (K. Maliszewski, Manekiny) // 156
ANNA FIGA, Przechadzka, makatka i płaskostopie (A. Ziemianin, Z nogi na nogę) // 157
KONRAD LISKOWACKI, Gorzki posmak kardamonu (A. Mahjar-Barducci, Pakistan Express) // 158
WOJCIECH FUŁEK, Epitafium czy epos? (F. Walicki, Epitafium na śmierć rock and rolla) // 160
10 ZDAŃ O…
Agnieszka WÓJTOWICZ, A. Janko, Pasja według św. Hanki; K. Jakubiak, Nieostre widzenia; M. L. Bednarek, Sianoskręt (s. 161–162); Robert RUTKOWSKI, P. Grobliński, Inne sprawy dla reportera; M. Partyka, Eskapady; B. Prejs, ce ha (s. 163–165); Piotr Wiktor LORKOWSKI, Z. Milewski, Zagrabki; B. Piórkowska, International; M. Bieszczad, Okolice Gerazy; S. Płatek, awaria migawki; H. Słysz, 61 wierszy; Ł. Jarosz, Pełna krew, P. Podlipniak, Karmageddon (s. 165–170); Jerzy GRUPIŃSKI, O. Socha, Początek choroby (s. 169).
OGRÓD DEBIUTÓW
PIOTR WIKTOR LORKOWSKI, Ogród debiutów (14)
[Katarzyna FETLIŃSKA, Glossolalia; Szymon SZWARC, Kot w tympanonie; Jarosław MOSER, wizja lokalna; Maciej SKALIK, Różne odcienie szarości] // 171–174
KONKURSY / FESTIWALE // 4, 5
NOTY O AUTORACH // 175–179
ZAPROSILI NAS // 180–182
WYDAWNICTWA NADESŁANE // 60, 68, 119, 130
BIBLIOTEKA „TOPOSU” // 183–184
NA OKŁADCE
Luty 1962, Warszawa, Polska. Adaptacja Kordiana w Teatrze Osobnym. Miron Białoszewski w roli tytułowej. Fot. Irena Jarosińska, zbiory Ośrodka Karta.
Redaktorem bloku tekstów poświęconych Mironowi Białoszewskiemu jest Adrian Gleń.
Dziękujemy.