TOPOS NR 4-5 (71-72) 2003

POEZJA

KRZYSZTOF KARASEK // 4, 23
WOJCIECH KASS // 102
WOJCIECH KUDYBA // 104
ŁUKASZ PIĘTA // 107
KATARZYNA WIECZOREK // 109
MARZENA WIĘCEK // 109
KAZIMIERZ NOWOSIELSKI // 130
JANUSZ STYCZEŃ // 134
JANUSZ KUKUŁA // 145
JACEK KACZMARSKI // 148
TERESA TOMSIA // 150
JANINA OSEWSKA // 157
LIDIA NINA PAŃKÓW // 158
PAWEŁ SZYDEŁ // 160
MARCIN PERKOWSKI // 169
PRZEMEK ZAWAL // 171
MACIEJ ROBERT // 172
JULIUSZ GABRYEL // 176
TOMASZ FIJAŁKOWSKI // 188
DARIUSZ DZIURZYŃSKI // 189

NIE MOJE MOJE
(MAŁA ANTOLOGIA PRZEKŁADÓW KRZYSZTOFA KARASKA)

CESAR VALLEJO, JORGE LUIS BORGES, VLADIMIR HOLAN, GUNNAR EKELÖF, SÁNDOR WEÖRES, PAUL CELAN // 74

FELIETON

KRZYSZTOF KUCZKOWSKI, Karasek i trucizny świata // 5

ESEJE/ SZKICE/ PRZYCZYNKI KRYTYCZNE

STANISŁAW DŁUSKI, Poeta przez ptaki przyniesiony // 33
GRZEGORZ KOCIUBA, Sen o sobie (O poezji Krzysztofa Karaska) // 39
JACEK NAPIÓRKOWSKI, Taniec chochoła w Niemanslandzie. Rzecz o Krzysztofie Karaskui jego poezji // 55
KATARZYNA KUCZYŃSKA-KOSCHANY, Duineser Elegien Rainera Marii Rilkego (cz. 1) // 111
KAROLINA KWAK, Zatracona tożsamość czyli uwodzenie mięsem // 135
WALDEMAR SZYNGWELSKI, Żaden człowiek nie jest wyspą. Key West i Kuba Ernesta Hemnigway’a // 195

CO ON TU ROBI?

FILIP BAJON, EDWARD BALCERZAN, JANUSZ GŁOWACKI, MARIAN GRZEŚCZAK, HATIF JANABI, RYSZARD KAPUŚCIŃSKI, MICHAŁ KOMAR, JULIAN KORNHAUSER, ERWIN KRUK, TOMASZ ŁUBIEŃSKI, KAROL MALISZEWSKI, JAROSŁAW MIKOŁAJEWSKI, ADAM MYJAK, MAREK NOWAKOWSKI, TADEUSZ NYCZEK, ANDRZEJ SOSNOWSKI, JANUSZ SZUBER, MILOSLAV TOPINKA, WIESŁAW UCHAŃSKI, JANUSZ ZAORSKI, KRZYSZTOF ZALESKI // 51, 68, 93

WIERSZE DEDYKOWANE
KRZYSZTOFOWI KARASKOWI

ZBIGNIEW HERBERT, WIKTOR WOROSZYLSKI, JULIAN KORNHAUSER, STANISŁAW DŁUSKI, WOJCIECH KASS // 61

PROZA

LUDWIK JANION, Gwiazdy; Kot Waśków; Gwóźdź // 177
EUGENIUSZ SOBOL, Artysta; Peregrynacja; Spacer // 183
JOANNA ROSZAK, XXXI Luki; XXXIII Leitmotiv; XXVII Sine qua non; XXX Barany // 185
WALDEMAR BORZESTOWSKI, Budzik ze swastyką // 191

TEOLOGIA POETÓW

ZOFIA ZARĘBIANKA, Paul Celan, Psalm // 153

SZTUKA INTERPRETACJI

MAŁGORZATA BAZAN, Co się stało z Barabaszem? „Zwabienie” człowieka myślącego // 162

SZTUKA PRZEKŁADU

KARRY SHAWN KEYS w przekł. Leszka Engelkinga // 173

ROZMOWY „TOPOSU”

„Nigdy nie udało mi się zostać drobnomieszczaninem”. Z Krzysztofem KARASKIEM rozmawia Wojciech KASS // 7
„Na granicy życia i śmierci”. Z Anną BOLECKĄ rozmawia Remigiusz GRZELA // 203
„Akademicki Chór Uniwersytetu Gdańskiego”. Z Marcinem TOMCZAKIEM i Tomaszem MALISZEWSKIM rozmawia Adam MAJEWSKI // 211
„Szersza perspektywa”. Z Kazimierzem BRAUNEM rozmawia Joanna ROSZAK // 225
„Operator musi widzieć to, co robi”. Z Grzegorzem KĘDZIERSKIM rozmawia Alojzy MICHALSKI// 230

KSIĄŻKI NAJLEPSZE

KAZIMIERZ NOWOSIELSKI o „Nie proszę o wielkie znaki” Ernesta Brylla // 209

KRÓTKO

JAREK WRÓBLEWSKI, Benefis Krzysztofa Kuczkowskiego w Teatrze Atelier w Sopocie // 226
JOANNA ROSZAK, Teatr „między”. XIII MFT Malta w Poznaniu // 228
EUGENIUSZ SOBOL, Kłopoty z ciałem. Poetyka anomalii cielesnej. Ciało zdeformowane w tekście i w obrazie // 229

RZECZY WIDZIANE

MAREK WITTBROT, Droga do niewidzialnego (Obrazy Nicolasa de Staëla) // 214

SZTUKA

MARIUSZ JAKIMOWICZ, Republika marzeń (Bruno Schulz w Muzeum Narodowym w Gdańsku) // 217
JOANNA ROSZAK, Plakat na afiszu (L’art. Nouveau. Plakaty z Krakowa w Centrum Kultury „Zamek” w Poznaniu) // 220
MARIUSZ JAKIMOWICZ, W hołdzie Picasso (W hołdzie Picasso – od Miró do Lichtensteina w Zielonej Bramie w Gdańsku) // 223

MUZYCZNA FALA

WOJCIECH FUŁEK, „Old Rock Meeting” // 234

RECENZJE

DOROTA HECK (M. Urbanowski, Oczyszczenie. Szkice o literaturze polskiej XX wieku) // 239
PRZEMYSŁAW ROJEK (M. Orski, Lustratorzy wyobraźni, rewidenci fikcji) // 240
MARCIN FRĄTCZAK (J. Nowicki, Między niebem a Ziemią) // 240
ANNA SZCZEBLEWSKA (A. Jurewicz, Prawdziwa ballada o miłości) // 241
ARTUR NOWACZEWSKI (S. Chwin, Złoty pelikan) // 242
JERZY GIZELLA (J. Abramow-Newerly, Młyn w piekarni) // 243
ANITA ŚLESIŃSKA (T. Różewicz, Szara strefa) // 244
WOJCIECH KUDYBA (Z. Jankowski, Ciernie wody) // 245
JERZY GIZELLA (J. Szuber, Lekcja Tejrezjasza) // 245
KAROL MALISZEWSKI (J. Mikołajewski, Którzy mnie mają) // 246
WOJCIECH KUDYBA (G. Zambrzycka, Litery dla Safony i inne wiersze) // 247
TADEUSZ DĄBROWSKI (M. Świetlicki, Nieczynny) // 248
DOROTA JARZĄBEK (M. Cisło, Bezczas i niemiejsce) // 248
WOJCIECH FUŁEK (A. Pawlak, Strach w moich oczach jest głęboki jak studnia) // 249
JAROSŁAW JAKUBOWSKI (K. Lutowski, 33 wiersze) // 250
EWA PRĄTNICKA (M. Niemiec, dance or die wiersze z lat 1996-2001) // 251

RECENZJE – TEATR

MARIUSZ JAKIMOWICZ (Fryderyk Schiller: Don Carlos w Teatrze na Targu Węglowym w Gdańsku) // 255

10 ZDAŃ O… // 251

KONKURSY // 22, 50, 256

NOTY O AUTORACH // 261

FOTOGRAFIE

Grażyna NIEZGODA // okładka; Krzysztof WOROBIEC // 6, 67, 101; Tadeusz DĄBROWSKI // 51; Mirek MIŁOGRODZKI // 227, III str okładki;  Andrzej KAREWICZ //234;  fot. arch.

NASZA OKŁADKA

Projekt graficzny: Marcin EKERT

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Polityka prywatności

Instytut Książki dba o poszanowanie prywatności osób korzystających z jego serwisów w domenie www.topos.com.pl. Dane, które zbieramy, są wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych.

Jakie dane o Tobie zbieramy?

Dane zbierane automatycznie:
Gdy odwiedzasz naszą stronę internetową automatycznie zbierane są dane dotyczące Twojej wizyty, np. Twój adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, miejscowość, w której mieszkasz, itp.

Dane zbierane, gdy kontaktujesz się z nami:
Gdy kontaktujesz się z nami za pomocą telefonu lub poczty e-mail, przekazujesz nam swoje dane osobowe, np. imię, nazwisko, adres e-mail, itp. Wszystkie dane zbieramy tylko i wyłącznie w celach kontaktowych. Nie przekazujemy ich stronom trzecim i nie przechowujemy dłużej niż to konieczne.

W jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane?

W żadnym wypadku nie będziemy sprzedawali danych zebranych o Tobie podmiotom trzecim.
Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowania użytkowników na naszej stronie internetowej, zbierania danych demograficznych o naszych użytkownikach lub do personalizacji zawartości naszych stron internetowych. Dane te są zbierane automatycznie.

Dane zbierane w trakcie korespondencji pomiędzy Tobą a naszym serwisem będą wykorzystane wyłącznie w celu odpowiedzi na Twoje zapytanie.

W przypadku kontroli Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych Twoje dane mogą zostać udostępnione pracownikom Biura GIODO zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.

Wykorzystanie ciasteczek („cookies”)

Nasza strona internetowa wykorzystuje ciasteczka, które służą m.in. identyfikacji Twojej przeglądarki podczas korzystania z naszej witryny, abyśmy wiedzieli, jaką stronę Ci wyświetlić. Ciasteczka pomagają nam dostosować naszą ofertę do odpowiednich odbiorców i sprawdzić skuteczność docierania publikowanych informacji do określonej grupy użytkowników. Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych.

Większość używanych przeglądarek, zarówno na komputerach, jak i smartfonach czy innych urządzeniach, domyślnie akceptuje pliki „cookies”. Gdy zechcesz zmienić domyślne ustawienia, możesz to zrobić w przeglądarce. W przypadku problemów z ustawieniem zmian należy skorzystać z opcji „Pomoc” w menu używanej przeglądarki.

Wiele plików „cookies” pozwala na wygodniejsze i efektywniejsze korzystanie z serwisu. Wyłączenie ich może spowodować nieprawidłowe wyświetlanie się treści serwisu w przeglądarce.

Zmiany naszej Polityki prywatności

Zastrzegamy sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki prywatności poprzez opublikowanie nowej Polityki prywatności na tej stronie.
W razie pytań dotyczących ochrony prywatności prosimy o kontakt, nasze dane kontaktowe podane są na stronie internetowej.

W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy z zakresu ochrony danych osobowych RODO.

Save settings
Cookies settings
Skip to content