POEZJA
GOTTFRIED BENN, Zapora, przeł. Andrzej LAM // 9
MIROSŁAW DZIEŃ, Chrząszcz albo barbarzyńcy // 59
DANIEL BOURNE, Chowanie noży, Czyszczenie zbiornika na wodę, Nie pogrzebane buty, Osuszanie stawu Jacksona (1965), przeł. Tadeusz DZIEWANOWSKI // 66
JOANNA BŁACHNIO, Myślnik, Sekunda // 83
JÓZEF KURYLAK, Dobrego zmierzchu moja duszo // 85
LESZEK MALESZEWSKI, Jimi Hendrix ogłasza przesłanie. Zamiast oczu mieli czułki z ognia // 94
MARTA FOX, Granat, Modlitwa pod płotem, Dziewczyna w czerwonej, Testament // 102
JACEK KOWALSKI, Wannsee, 1993, Cykada, Bergkirche w Schässburg // 105
ŁUCJA DUDZIŃSKA, *** Wypranie, *** Misterium, *** Fantasmagoria // 118
TERESA TOMSIA, Usłyszeć wołanie Wołynia, Kapliczka w dalekim polu // 120
ESEJE/ SZKICE/ PRZYCZYNKI
PRZEMYSŁAW DAKOWICZ, Orfeusz w piekle historii. O Pastuszku Chełmońskiego Jarosława Marka Rymkiewicza // 13
PIOTR MÜLDNER-NIECKOWSKI, Marek Nowakowski a problem „małego realizmu” // 63
MARIUSZ SOLECKI, Ucho // 114
ADRIANA SZYMAŃSKA, Mistyk w płaszczu poety [o Białej przędzy Zbigniewa Jankowskiego] // 123
BARTOSZ SUWIŃSKI, Łabędzi śpiew. Klangor Urszuli Kozioł // 127
ADRIAN GLEŃ, Nowy początek czytania? O Antologii Juliana Kornhausera // 133
BARBARA SOKOŁOWSKA, „Chwyć się jesteś”. Elegijki Artura Daniela Liskowackiego // 137
SABINA MISIARZ-FILIPEK, Echa Bonowicza // 143
TERESA TOMSIA, Przepis na wiersz: „Zamknij oczy i patrz!” [o W innych okolicznościach Mariusza Grzebalskiego] // 149
ROMAN WOJCIECHOWSKI, Amazon kontra reszta świata. Subiektywny przegląd techniczny (2) // 175
PROZA / DZIENNIKI / WSPOMNIENIA
WOJCIECH KASS, Notes (25) // 70
ROBERT RUTKOWSKI, Kwatera // 88
EWA OLEJARZ, Który Rajmund zdjął mundur? // 97
TEOLOGIA (NIE TYLKO) POETÓW
ZOFIA ZARĘBIANKA, Oburzajcie się! Miasto szczęścia Benoît Duteurtre’a i Czas oburzenia Stéphane’a Hessela. Refleksja kulturowa z przestrogą w tle // 107
RECENZJE
MAREK BERNACKI, Warszawa – „najpiękniejsze z urojonych miast” (Warszawa Miłosza, red. M. Zalewski) // 153
MONIKA MALESSA-DROHOMIRECKA, Jesteśmy w raju? (D. Ugreśić, Kultura karaoke) // 155
JADWIGA NOWAK, Egzorcyzmowanie demona ruchu (K. Maliszewski, Przemyśl-Szczecin) // 156
ŁUKASZ KUCHARCZYK, Świat się zmienia. Studnia Grzegorza Filipa (G. Filip, Studnia) // 157
JAROSŁAW JAKUBOWSKI, Pytania o podmiot (M. K. Siwiec, Kto) // 159
GRZEGORZ KOCIUBA, Wiersze elegijne (F. Nastulczyk, Milion mściwych okruchów) // 160
ANNA ŁOZOWSKA-PATYNOWSKA, Zalękniony klasycysta (C. Dobies, Lęki i leki) // 162
BEATA PATRYCJA KLARY, „Słowa są tylko okruszkami…” a jednak można nimi nakarmić podświadomość (P. Chrzan, Przekazy podprogowe) // 163
WOJCIECH FUŁEK, Najśmieszniejszy Polak? (R. Górski, Jak zostałem premierem – rozmowy pełne Moralnego Niepokoju) // 164
10 ZDAŃ O…
Piotr W. LORKOWSKI: M. Appel, Tonic // 166
Katarzyna PANFIL: S. O’Faolain, Cud dwa razy się nie zdarza (166); M. Crummey, Dostatek // 167
Tomasz PYZIK: M. Maliszewska, Niezrozumiane przez serce // 167
Beata Patrycja KLARY: B. Suwiński, Odpust // 168
Roman WOJCIECHOWSKI: J. Baran, Spadając, patrzeć w gwiazdy (169); E. Ostrowska, Oto stoję w deszczu ciała (dziennik studentki) // 169
OGRÓD DEBIUTÓW
PIOTR WIKTOR LORKOWSKI, Ogród debiutów (20) [U. Kopeć-Zaborniak, Data ważności; B. Kieras, Lady Hiob otwiera drzwi;
S. Górczak, Konstytucja; M. Kucharska, Abisynia] // 171–174
KRÓTKO
red. A, Studium Literacko-Artystyczne // 180
Sławomir MATUSZ, X, XI, za rok XII – Pisz i śpiewaj poezję // 180
Piotr Wiesław RUDZKI, W szafie // 182
Piotr Wiesław RUDZKI, Cielesz na piętrze // 183
Monika MALESSA-DROHOMIRECKA, 54. KFF albo krótko o wszystkim… // 184
Zbigniew FAŁTYNOWICZ, Ba! Wojciecha Kassa na salonie poezji // 186
Jarosław WRÓBLEWSKI, Nowe książki Artura Nowaczewskiego // 187
Teresa TOMSIA, Sztuka ratuje sztukę // 188
KONKURSY / FESTIWALE / NAGRODY
Orfeusz dla Przemysława Dakowicza za Teorię wiersza polskiego // 5
Złoty Środek Poezji – Kutno 2014. X Ogólnopolski Konkurs Literacki na najlepszy poetycki debiut książkowy roku 2013 – rozstrzygnięty // 7
NOTY O AUTORACH // 191–195
BIBLIOTEKA TOPOSU // 196–199
ZAPROSILI NAS // 200
WYDAWNICTWA NADESŁANE // 101, 117
NA OKŁADCE
fragment obrazu Gustave Moreau, Orfeusz (Dziewczyna tracka z głową Orfeusza), 1866. Olej na desce, 154 x 99,5 cm. Musée d’Orsa.