POEZJA
KRZYSZTOF KARASEK, Pieśń miłosna na odejście starego roku, Ukąszenie oficerskie a życie w realu, O poezji nowej // 5
PRZEMYSŁAW DAKOWICZ, Ćwiczony // 11
EMILY DICKINSON, Wiersze, przeł. Andrzej SZUBA // 100
ZDZISŁAW MIKŁASZEWICZ, Rovigo, Skarabeusz, Pytia, John Wayne // 107
TERESA TOMSIA, Odgłosy, Nieużyte pióro // 147
MARTYNA TOMCZYK, rozbieranie, wiertarka, Warszawa, chodźmy spać, wracam ale // 150
EDA OSTROWSKA, *** Madonnie na kołaczu…, *** Kobiety ikony…, *** Te świeczki…, *** Judasz wkłada rękę…, *** Śmierć szczęśliwa…, *** Dusza uwięziona, *** Złoty piasek…, *** Już się nie cofnę, Życiorys poetycki // 164
BEATA PATRYCJA KLARY, poeta jest wart nic więcej nad to, co napisał // 168
TADEUSZ DZIEWANOWSKI, Regencja, Bóg filozofów, Na gapę, Ratowanie wierszy // 176
JANUSZ KOTAŃSKI, Poeta po pięćdziesiątce, Acedia moderna, *** obejrzałem wystawę, Wyjeżdżając z zona industriale w Mestre, Nowogródczyzna 1949 „Olech” ginie na czwartej linii obławy NKWD // 189
ADAM MAJEWSKI, Spotkanie z amerykańskim poetą (Nowy Orlean), Metempsychoza (Nowy Orlean ogrody dzielnicy francuskiej), Marksville, Luizjana // 192
JAMES JOYCE
JAMES JOYCE, Tutto è Sciolto / Wszystko stracone, Na plaży w Fontana, Sam, przeł. Andrzej SŁOMIANOWSKI // 26
ANDRZEJ SŁOMIANOWSKI, Pomes Penyeach – nota informacyjna // 28
MICHALINA KMIECIK, Liryczna muzyczność. Chamber Music Jamesa Joyce’a // 31
JOANNA BARSKA, Syreny: kilka słów o muzycznym potencjale prozy Joyce’a // 40
KATARZYNA BAZARNIK, Finnegansowe ABC // 50
TOMASZ KOWALSKI, Joyce w polskim teatrze – kilka epizodów // 59
Jerzy Grzegorzewski wystawia Joyce’a. Z Joanną WALASZEK oraz Anną R. BURZYŃSKĄ rozmawia Magdalena URBAŃSKA // 67
EWELINA TWARDOCH, „Deformacja estetyczna” jako strategia obrazowania świata przedstawionego w prozatorskiej twórczości Jamesa Joyce’a // 73
PRZEMYSŁAW PEŁKA, Czas słowem i obrazem domknięty. Funkcje czasu w Ulissesie Joyce’a a zagadnienie temporalności w kinie fabularnym // 82
MAGDALENA MARCINIAK, Derrida jako czytelnik Joyce’a // 91
ALEKSANDRA WACHACZ, Czy lubi pan trufle, panie Joysie? // 97
SKRYTKA POCZTOWA
BOGUSŁAWA LATAWIEC, Herbertowskie dedykacje // 103
ESEJE/ SZKICE/ PRZYCZYNKI KRYTYCZNE/ LISTY
DARIUSZ PACHOCKI, Przystań nad Sekwaną. Nieznana korespondencja Edwarda Stachury i Jana Brzękowskiego // 110
WOJCIECH KUDYBA, Mejl o zbieraniu jabłek (do Janka Kaspra) // 124
BARTOSZ SUWIŃSKI, Pod napiętym łykiem języka. Wiersze Andrzeja Słomianowskiego // 128
STANISŁAW JASIONOWICZ, „Po co są wierszyki?” – o poezji Barbary Gruszki-Zych // 136
MAGDALENA NOWICKA, „Ile jest przecieru ze słowa?” // 170
KRZYSZTOF KRASUSKI, Przygody krytycznego umysłu (o Niewybaczalnych sentymentach Tomasza Burka) // 205
MAREK BERNACKI, Ślady bezdomnej obecności (o najnowszej książce krytycznoliterackiej Mariana Stali Niepojęte: Jest) // 211
TEOLOGIA POETÓW
ZOFIA ZARĘBIANKA, Sposoby komunikowania treści mistycznych w twórczości poetyckiej Karola Wojtyły // 118
PROZA / DZIENNIKI
WOJCIECH KASS, Notes (16) // 153
FELIKS NETZ, Pręgierz // 178
KAROL MALISZEWSKI, Manekiny // 195
DOROTA NOWAKÓWNA, Ciotka // 200
RECENZJE
ZOFIA ZARĘBIANKA, Napisać wiersz ciszą (Z. Jankowski, Zaraz przyjdzie) // 217
DANIELA EWA ZAJĄCZKOWSKA, Całkiem proste wiersze (K. Karasek, Wiatrołomy) // 218
JANUSZ RYSZKOWSKI, Elegijnie, cicho, mądrze (I. Wyczółkowska, Bilet na wodolot) // 219
TERESA RUDOWICZ, Całość – „kartka, którą można złożyć” (M. Machnicki, Całość) // 221
IZABELA FIETKIEWICZ-PASZEK, Performance (G. Jakubowska-Fijałkowska, Performance) // 222
ELŻBIETA ROGUCKA, Czerń, biel i pramateria (J. Napiórkowski, Fortepiany i delfiny) // 223
BARBARA SOKOŁOWSKA, Topielec zieleni wyzwolony (M. Stokowski, Stroiciel lasu) // 225
OGRÓD DEBIUTÓW
PIOTR WIKTOR LORKOWSKI, Ogród debiutów (8)
[Michał CZAJA, Bo to nowa krytyka będzie o miłości, Joanna BORZĘCKA, slalom songs, Bartosz Wiczkowski, Północna strona, Justyna KRAWIEC, chłód] // 228
KRÓTKO
Gdzie jest „Generał”?, Krzysztof KUCZKOWSKI; Pod znakiem Walsera, Monika MALESSA-DROHOMIRECKA; Skacz Marysiu, Krzysztof KUCZKOWSKI; Spojrzenia 2011, Teresa TOMSIA; 10 lat Biblioteki Telgte, Teresa TOMSIA; Olga Kubińska, „Wiersze na piętrze”, Piotr W. RUDZKI // 232-238
TOPOS 2011. BIBLIOGRAFIA OSOBOWA I RZECZOWA oprac. Magda Stecka
KONKURSY // 9, 10, 24
WYDAWNICTWA NADESŁANE // 167, 194, 199, 231, 255
NOTY O AUTORACH // 241-244
BIBLIOTEKA „TOPOSU” // 239-240
ZAPROSILI NAS // 200-201
NA OKŁADCE
Na okładce obraz Rogera Cummiskey’a (www.rogercummiskey.com) z cyklu James Joyce the pluralist / James Joyce wielokrotny, akwarela, 40 x 50 cm.