RAINER ZEKERTR, „Jestem w Oliwie pośród wspa-niałych lasów”. Gdańsk i Sopot we wczesnej twórczości Rilkego // 5
RAINER MARIA RILKE, Szkice liryczne, przekł. P. W. Lorkowski // 15
PETER OLIVER LOEW, Życie literackie w Gdańsku i Sopocie na przełomie wieków, czyli co pan Rilke mógłby znaleźć, gdyby szukał… // 18
LESZEK ENGELKING, Rilke i Czechy // 27
RAINER MARIA RILKE, Groby heter, przekł. P. W. Lorkowski // 42
ANNA JANKO, Wobec Lou // 44
WOJCIECH GAWŁOWSKI, *** (Snycerze ciszy ten powiew…); Pokój // 54
MONIKA MAZUR, *** (dziś leżę…); *** (a jeśli naprawdę…) // 55
RADOSŁAW KOBIERSKI, Nocą Helsdor (fragment) // 56
ANDRZEJ TOPCZYJ, Pokuta // 57
JERZY UTKIN, nadaremne // 57
RAINER MARIA RILKE, Król Bohusch (fragment), przekł. J. Ziółkowski // 58
WOJCIECH KAWIŃSKI, Nie ma potrzeby; Druga część pytania; Frazy; Uciekające nuty / 62
KRZYSZTOF DOWGIAŁŁO, Wieczni asystenci // 65
ZDZISŁAW LIPIŃSKI, na pocztówce z Zakopanego // 71
WOJCIECH KASS, Jeleń Thorwaldsena ; Do odwołania; Pocieszenie // 72
DARIUSZ MUSZER, Autostrada do Mazł tow // 75
JAROSŁAW MIKOŁAJEWSKI, Myśli; Modlitwa o skazę; Poranny // 78
SZYMON BABUCHOWSKI, Krosna wierności – o wierszu „Tkanina” Zbigniewa Herberta // 81
JANUSZ RYSZKOWSKI, Pora zmierzchu // 87
TERESA FERENC, ZBIGNIEW JANKOWSKI, Ks. Jan Twardowski // 88
KS. JAN TWARDOWSKI, Trzy pytania; Najbliżej; Ina-czej; O spokój; Bez ciała; Ważne; Nic; Zwyczaj-ny // 89
JAROSŁAW KLEJNOCKI, Rzecz dla mnie, jako poety, najważniejsza; *** (W y ł u s k u j ę Tw o j ą t w a r z z tłumu…); *** (A w mojej protestanckiej Biblii…); *** (Pozostał jeszcze fax…); Ataraksja; *** (Kogóż obchodzą twoje podróże…) // 92
ALEKSANDRA KOŁODZIEJSKA, Ciało w sztuce współczesnej // 96
MAREK WAWRZYŃSKI, *** (wiatr rozchylał żagwie…); *** (deska poszczerbiona); *** (bujna trawa); *** (trzy liście); *** (przy świeczce) // 109
CEZARY BAŁDYGA, Przejście // 110
ANNA KATARZYNA KALENIK, Sztuka po sztuce // 116
REMIGIUSZ GRZELA, *** (jestem ptakiem); Modlitwa; Wiara // 119
PAWEŁ J. LĘCKI, (…); Szpital?; Wiersz młodość // 120
MICHAŁ MIKOŁAJCZAK, Rewizja; (…); Niebiosa w Redłowie // 121
TADEUSZ DĄBROWSKI, *** (Za dużo w tobie pustych miejsc…); *** (daj mi spokój świecie…); *** (zbudzony w środku nocy…); narzędzie; wyspa // 122
PAWEŁ MAMOT: Pogranicze; Jestem stolarzem; Z Opisania świata; Adonie; stara synagoga kraków… // 124
AGNIESZKA JABŁOŃSKA-SUDOMIR, Topos w badaniach teoretycznoliterackich // 126
EWA ELŻBIETA NOWAKOWSKA, *** (w dzbanie roi się…); Śniegi; *** (Świeco uśmiechu…); *** (Przy rozświetlonym balkonie…); *** (paski światła…); *** (meble pociągnięte…); *** (i zmarli śmieją się…) // 140
ROBERT FROST, Ogień i lód, przekł. M. Froński // 142
PIOTR SKÓRZYŃSKI, Zygmunt Freud: poruszyciel piekieł // 143
MONIKA SZCZOT, Jeszcze raz o motywie Don Juana // 153
EWA KĘPA, Autokreacja Rolanda Topora // 159
WOJCIECH FUŁEK, Włosy // 166
RECENZJE-KSIĄŻKI
EMIL BIELA (W. Kawiński, Kręgi zdarzeń) // 184
MICHAŁ BŁAŻEJEWSKI (K. Kolińska, Zegadłowicz. Podwójny ż y w o t S r e b r e m p i s a n e g o) // 1 7 7 ; (W. Nocny, Reguła trzech) // 180; (W. Fułek, Książka pod tytułem) // 182
ANDRZEJ CHOJECKI (J. Limon: Koncert W i e l k i e j N i e d Ź w i e d z i c y) // 180
ZBIGNIEW DYMARSKI (Przekonać Pana Boga – z księdzem Józefem Tischnerem rozmawiają D. Zańko i J. Gowin) // 176
JAROSŁAW JAKUBOWSKI (P. Grzesik, Karm a s u t r a) // 183 ; (P. Kępiński, Wszystko to więcej) // 188
ANETA KRAWCZYK (T. Hrynacz, Partycje) // 186
KRZYSZTOF KUCZKOWSKI (J. Durski, Wśród krzywych luster; Mariacka) // 178; (W. Kass, Do światła) // 185
ELŻBIETA MIKICIUK (A. Siemianowski, Zrozumieć miłość) // 176
EWA ELŻBIETA NOWAKOWSKA (S. Rusin, Wesele Hioba) // 187
MAGDALENA SAWICZEWSKA-LORKOWSKA (I. Filipiak, Twórcze pisanie dla młodych panien) // 183
RECENZJE-TEATR
EWA MOSKALÓWNA, G. Rossini, Cyrulik sewilski; Mane,tekel, fares, Państowa Opera Bałtycka w Gdańsku; Max
Frisch, Biedermann i podpalacze, Teatr „Wybrzeże” // 192
A TAKŻE:
Grawitacje; 10 zdań o… (red . J. WRÓBLEWSKI), Konkursy, Przegląd prasy zagranicznej (red. A. SZYDA), Przeczytane w oryginale, Skrzynka literacka / Album „Podobłocza” (red. K. LESER), Zaprosili nas, Noty o autorach i in.
OKŁADKA
Paula Modersohn-Becker (1876-1907) – niedokończony obraz Rainera Marii Rilkego (1906), z prywatnych zbiorów.