Mazurek Maciej
„Żywioły”
Biblioteka „Toposu”, T. 186
Sopot 2020
Ars poetica / 5
Wykład / 6
Pieśń o miłości i śmierci / 7
Poezja konkretna / 8
O konieczności poezji / 9
Paź Królowej / 10
Ucieczka z wyspy / 11
O śmierci poety / 12
O poecie, burzy i Bogu / 13
Ta muzyka jest mi miła / 14
O mocy poetyckiej / 15
Wyznanie miłości / 16
Tatuaż Leny / 17
Źródłem sztuki śmierć [po obejrzeniu „Burzy” Giorgione’a] / 18
Kto siedzi w poecie? / 19
Wieczorne błyskawice / 20
Uczeń Mickiewicza [z Mickiewicza, „Romantyczność”] / 21
Martwe łabędzie z głowami pod wodą / 22
Międzychód, lipiec 1984 / 23
O udręce / 24
Ciemność elegijna [motyw z Bramhsa] / 25
Ukojenie w górach [motyw z Goethego] / 26
Poeta w górach / 27
O poezji Kawafisa / 28
Mowa poetycka / 29
Imperatyw / 30
Wyznanie / 31
Nie domagał się / 32
Rybołów / 33
Ostatnia miłość Goethego / 35
Nie proś o nic poezji / 36
Muzyka Drogi Mlecznej / 37
Rzeka, Międzychód i zmierzch / 38
O melancholii, o nostalgii / 39
O roli poety / 40
Muzyka nade wszystko / 41
Zmierzch bogów [motyw z poezji Eugenio Montale] / 42
Szczęście / 43
Demoniczność / 44
Śledzie i kobieta / 45
Piękna samobójczyni / 46
Dla N / 47
Nie chce wiedzieć / 48
Kawafis, poeta z Aleksandrii, rozmyśla nad swoją relacją z Jezusem Chrystusem / 49
O widzeniu poetyckim / 50
Wyznanie / 51
Pożytek z lektury Marka Aureliusza / 52
Góra / 53
O głębi poety / 54
Poszukiwacz cienia / 55
O wybuchu poetyckich mocy / 56
O narodzinach rytuału [motyw z poezji Eugenio Montale] / 57
Obrazy [wstęp do poematu romantycznego] / 58